Date: Fri, 9 Apr 2004 13:32:33 +0200 De: support@targa.de Objet: Targa Support S/N: A180204S755CA32457 AJD: 2054850 Dear Mr. Le Rhun Thank you very much for your e-mail. Regretfully I have to decline your request for refund for return of the software. This software has been shipped with the computer and the computer has been advertised including the software. When you bought the notebook, it was clearly within you knowledge, that the software would be included. I do not see any reason, why a refund should take place, as every operating system and commercial software uses basically the same end user license agreement (EULA). As the software is OEM software, i.e. bundled with and bound to a specific computer, the Microsoft policy of refund in case of non-agreement does not apply. I hope that this answer is all right for you. If you have any questions regarding our given answers please do not hesitate to call our support team. Best Regards Stephan Heisse ___________________________________ Technical Helpdesk internet: www.targa.co.uk e-mail: support@targa.de -----Ursprüngliche Nachricht----- Gesendet: Donnerstag, 8. April 2004 13:45 An: targa@targa.de Betreff: feedback targa.co.uk Following contents were sent: name: Jimmy Le Rhun e-mail address: jlerhun@xxxxxxxx phone / fax: notes: (in french, english version below) Bonjour, J\'ai acheté le 20/03/2004 un ordonateur portable Targa Vsionnary XP 210, dont le numéro de série est A180204S755CA32457. Cet ordinateur est fourni avec Microsoft Windows XP Home edition et plusieurs autres logiciels préinstallés. Avant de déballer l\'ordinateur, j\'ai lu sur Internet le contrat de licence utilisateur final (CLUF) de Microsoft Windows, dont l\'acceptation est nécessaire pour utiliser ce logiciel ainsi que les autres logiciels pour Windows installés (Microsoft Works Suite 2004, Cyberlink Power DVD, Norton AntiVirus, Pinnacle Studio, Pinacle Instant CD/DVD, ...) Je n\'accpete pas les termes et conditions de ce CLUF. Conformément à ce contrat, je demande à être remboursé du prix des logicels préinstallés. Je déclare sur l\'honneur n\'avoir utilisé aucun des logiciels préinstallés, et avoir installé le jour même de l\'achat un autre système d\'exploitation déjà en ma possession. Le disque dur de l\'ordinateur a été formatté lors de cette opération, effaçant tous les logiciels préinstallés. Tous les CD de réinstallation fournis se trouvent dans leur sac scellé, attestant de leur non utilisation et de l\'absence de copie. Je précise que l\'ordinateur me donne jusqu\'à aujourd\'hui toute satisfaction. J\'ai déjà contacté votre service technique, par email, juste après l\'achat à ce sujet. Après un contact téléphonique avec votre collaborateur Jean Tissi, j\'ai envoyé il y a une semaine un email à support@targa.de expliquant ma démarche. Un deuxième échange téléphonique ce jour me conseille de vous (service commercial ?) contacter directement sur le site www.targa.de, le service technique n\'étant pas compétent pour ce type de demande. Pour information, on pourra notamment se référer au site http://www.linux-center.org/detaxe/ en français. Je pense être de bonne foi, et que le bien fondé de cette action est clair. Veuillez m\'indiquer la procédure pour vous renvoyer les CD d\'installation et le certificat d\'autenticité, afin d\'obtenir le remboursement du prix des logiciels préinstallés. Quel sera le montant du remboursement ? Sans réponse de votre part, je me verrai contraint d\'en référer à la Direction Générale de la Consommation, de la Concurrence et de la Répression des Fraudes (DGCCRF). Sincères salutations Jimmy Le Rhun (english version) Hello, I bought on March, 20 2004 a TARGA Visonnaty XP210 computer, serial number A180204S755CA32457. This computer had Windows XP Home edition and several other software preinstalled. Before opening the box, i did read on Internet the End User Licence Agreement (EULA) of Microsoft Windows, which acceptation is necessary to use this software, and the other Windows-based softwares included (Microsoft Works Suite 2004, Cyberlink Power DVD, Norton AntiVirus, Pinnacle Studio, Pinacle Instant CD/DVD, ...) I do not accept the terms and conditions of this EULA. As stated in this contract, i\'m asking you for a refund for the softwares included in my computer. I declare that none of the preinstalled software has been used, and having, the very day of purchase, installed another operating system already in my possession. The hard drive was formatted during this operation, erasing all the preinstalled software. All the supplied CDs are still in the sealed bag, attesting neither use nor copy has been made. I precise that the computer gives all satsfaction. I did contact your technical support service, by email, just after the purchase. I had a telephonic conversation with your collegue Jean Tissi, and sent after that an email to support@targa.de explaining my request. A second telephonic contact took place today, asking me to contact you (commercial service ?) directly on www.targa.de, because technical support service is not competent for such a demand. For additionnal information, one could refer to http://www.windowsrefund.net/ in english.I thing this action is fair, and the contract basis il clear. Please tell me the procedure to return the supplied CDs and athenticity certificate, in exchange of the refund for all the preinstalled software. What will be the amount of this refund ? Whithout answer, I will be obliged to refer to the general direction of comsommation, commerce, and fraud repression (DGCCRF). Sincerely yours, Jimmy Le Rhun